E-DORĘCZENIA. Bliski termin obowiązkowego wdrożenia dla spółek
Zgodnie z obowiązującymi przepisami, od 1 kwietnia 2025 roku wszystkie podmioty zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS) będą zobowiązane do posiadania skrzynki „e-Doręczenia”.
Czym są e-Doręczenia?
e-Doręczenia, określane również skrótem RDE, to usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego. Jest to cyfrowy odpowiednik listu poleconego, umożliwiający bezpieczną i wiążącą komunikację między instytucjami publicznymi, przedsiębiorstwami i obywatelami. Docelowo usługa ta zastąpi platformę ePUAP.
Zgodnie z ustawą, e-Doręczenia mają taką samą moc prawną jak tradycyjna korespondencja listowa. Dowody nadania i odbioru przesyłek elektronicznych można wygenerować w formacie PDF, co stanowi potwierdzenie wysyłki lub odbioru elektronicznej przesyłki poleconej.
Jak możemy pomóc?
Jako operator Certum – Asseco Data Systems oferujemy Państwu kompleksowe wsparcie w procesie rejestracji skrzynki e-Doręczenia. Rejestracja może odbyć się za pośrednictwem naszego operatora, który potwierdzi tożsamość użytkownika i przypisze indywidualny adres e-Doręczeń.
Terminy wdrożenia obowiązku:
- Od 1 stycznia 2025 r. – obowiązek dla urzędów (ZUS, NFZ, samorządy, administracja rządowa) oraz przedstawicieli zawodów zaufania publicznego (adwokaci, radcy prawni, notariusze, doradcy podatkowi).
- Od 1 kwietnia 2025 r. – obowiązek dla firm zarejestrowanych w KRS przed
1 stycznia 2025 r. - Od 1 października 2026 r. – obowiązek dla firm wpisanych do CEIDG przed
31 grudnia 2024 r.
Oferta Asseco Data Systems
Wychodząc naprzeciw Państwa potrzebom, oferujemy usługę założenia skrzynki
e-Doręczeń. Koszt tej usługi wynosi 250 zł netto.
Oferujemy Państwu możliwość założenia skrzynki e-Doręczenia w trzech wariantach.
Dodatkowo oferujemy możliwość zakupu pakietów przesyłek:
- 5 szt. – 9,00 zł
- 10 szt. – 17,00 zł
- 20 szt. – 33,00 zł
- 50 szt. – 80,00 zł
- 120 szt. – 185,00 zł
Pragniemy podkreślić, że korespondencja z instytucjami publicznymi jest bezpłatna. Zakup pakietów przesyłek dotyczy wyłącznie korespondencji z podmiotami biznesowymi i nie jest obowiązkowy.
W razie pytań lub potrzeby dodatkowych informacji pozostajemy do Państwa dyspozycji:
office@tias.pl
--------------------------------------
Podstawa prawna:
- Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 910/2014 (eIDAS) z dnia 23 lipca 2014 r. w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym,
- Ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych.
Zobacz również
Kodeks pracy: nowe zmiany wzmacniające zasadę równej płacy dla kobiet i mężczyzn
4 czerwca 2025 r. uchwalona została ustawa wprowadzająca zmiany w polskim kodeksie pracy. Założeniem tych zmian jest częściowa implementacja do polskiego porządku prawnego dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/970 z dnia 10 maja 2023 r. w sprawie wzmocnienia stosowania zasady równości wynagrodzeń dla mężczyzn i kobiet za taką samą pracę lub pracę o takiej samej wartości - za pośrednictwem mechanizmów przejrzystości wynagrodzeń oraz mechanizmów egzekwowania.
Planowane zmiany w przepisach o Państwowej Inspekcji Pracy (PIP)
1 września 2025 r. w Rządowym Centrum Legislacji opublikowano projekt ustawy zmieniającej przepisy o Państwowej Inspekcji Pracy (PIP). Głównym celem planowanych zmian jest istotne wzmocnienie uprawnień PIP w zakresie nadzoru nad przestrzeganiem prawa pracy.
KSeF - ustawa podpisana przez Prezydenta
27 sierpnia 2025 r. Prezydent RP podpisał ustawę dotyczącą fakturowania w Krajowym Systemie e-Faktur (KSeF). Tym samym obowiązek wdrożenia KSeF wydaje się przesądzony. W związku z tym pragniemy poniżej przypomnieć najważniejsze informacje o KSeF: