KSeF - ustawa podpisana przez Prezydenta
27 sierpnia 2025 r. Prezydent RP podpisał ustawę dotyczącą fakturowania w Krajowym Systemie e-Faktur (KSeF). Tym samym obowiązek wdrożenia KSeF wydaje się przesądzony. W związku z tym pragniemy poniżej przypomnieć najważniejsze informacje o KSeF:
1/ KSeF to system opracowany przez Ministerstwo Finansów, służący do wystawiania, odbierania oraz archiwizowania faktur w formacie elektronicznym, w tzw. formacie ustrukturyzowanym (XML).
2/ Obowiązkowe wdrożenie KSeF zaplanowane zostało w dwóch etapach:
- od 1 lutego 2026 r. dla podatników, u których wartość sprzedaży przekroczyła w 2024 r. próg 200 mln PLN (z VAT),
- od 1 kwietnia 2026 r. dla pozostałych podatników.
3/ Niektóre podmioty nie zostaną objęte obowiązkiem wdrożenia KSeF, w tym m.in. podatnicy zagraniczni nieposiadający stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce.
4/ Podmioty, które nie wdrożą KSeF na czas, nie będą w stanie wystawiać ani otrzymywać faktur, gdyż tradycyjne formy faktur – takie jak papierowa lub standardowa forma elektroniczna – nie będą już akceptowane.
5/ Rejestracja w systemie KSeF i nadanie uprawnień użytkownikom stanowi pierwszy krok umożliwiający wystawianie oraz odbieranie faktur w nowym standardzie.
W związku z powyższym zalecamy, aby jak najszybciej rozpocząć przygotowania do wdrożenia KSeF.
Jeśli są Państwo zainteresowani wsparciem lub potrzebują dodatkowych informacji w zakresie KSeF, serdecznie zapraszamy do kontaktu z Działem Podatkowym TIAS: ksef@tias.pl
Zobacz również
Kodeks pracy: nowe zmiany wzmacniające zasadę równej płacy dla kobiet i mężczyzn
4 czerwca 2025 r. uchwalona została ustawa wprowadzająca zmiany w polskim kodeksie pracy. Założeniem tych zmian jest częściowa implementacja do polskiego porządku prawnego dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/970 z dnia 10 maja 2023 r. w sprawie wzmocnienia stosowania zasady równości wynagrodzeń dla mężczyzn i kobiet za taką samą pracę lub pracę o takiej samej wartości - za pośrednictwem mechanizmów przejrzystości wynagrodzeń oraz mechanizmów egzekwowania.
Planowane zmiany w przepisach o Państwowej Inspekcji Pracy (PIP)
1 września 2025 r. w Rządowym Centrum Legislacji opublikowano projekt ustawy zmieniającej przepisy o Państwowej Inspekcji Pracy (PIP). Głównym celem planowanych zmian jest istotne wzmocnienie uprawnień PIP w zakresie nadzoru nad przestrzeganiem prawa pracy.
SEMICON Taiwan 2025 z udziałem przedstawiciela TIAS
Z dumą uczestniczymy w SEMICON Taiwan 2025 – jednym z najważniejszych wydarzeń globalnej branży półprzewodników, które gromadzi ponad 1 200 firm z 56 krajów.