| 17 września, 2025

KSeF - ustawa podpisana przez Prezydenta

27 sierpnia 2025 r. Prezydent RP podpisał ustawę dotyczącą fakturowania w Krajowym Systemie e-Faktur (KSeF). Tym samym obowiązek wdrożenia KSeF wydaje się przesądzony. W związku z tym pragniemy poniżej przypomnieć najważniejsze informacje o KSeF:

1/ KSeF to system opracowany przez Ministerstwo Finansów, służący do wystawiania, odbierania oraz archiwizowania faktur w formacie elektronicznym, w tzw. formacie ustrukturyzowanym (XML).

2/ Obowiązkowe wdrożenie KSeF zaplanowane zostało w dwóch etapach:

  • od 1 lutego 2026 r. dla podatników, u których wartość sprzedaży przekroczyła w 2024 r. próg 200 mln PLN (z VAT),
  • od 1 kwietnia 2026 r. dla pozostałych podatników.

3/ Niektóre podmioty nie zostaną objęte obowiązkiem wdrożenia KSeF, w tym m.in. podatnicy zagraniczni nieposiadający stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce.

4/ Podmioty, które nie wdrożą KSeF na czas, nie będą w stanie wystawiać ani otrzymywać faktur, gdyż tradycyjne formy faktur – takie jak papierowa lub standardowa forma elektroniczna – nie będą już akceptowane.

5/ Rejestracja w systemie KSeF i nadanie uprawnień użytkownikom stanowi pierwszy krok umożliwiający wystawianie oraz odbieranie faktur w nowym standardzie.


W związku z powyższym zalecamy, aby jak najszybciej rozpocząć przygotowania do wdrożenia KSeF.

Jeśli są Państwo zainteresowani wsparciem lub potrzebują dodatkowych informacji w zakresie KSeF, serdecznie zapraszamy do kontaktu z Działem Podatkowym TIAS: ksef@tias.pl